.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شمال نیوز / یک حبر - یک نظر .....
ایجاد زیرساخت‌های صادراتی موازی ، این بار برای مرکبات مازندران !
شمال نیوز : گیرِ صادرات محصولات کشاورزی و باغی مازندران «نقص در قوانین کشوری»، «نگرش منفعت‌طلبانه برخی مدیران استانی و کشوری» و «بی‌انگیزگی بخش خصوصی اصیل به دلیل فقدان حمایت‌های معنی‌دار دولتی» است ....
ایجاد زیرساخت‌های صادراتی موازی ، این بار برای مرکبات  مازندران !

شمال نیوز : روزانه دهها خبر در استان مازندرن روی خروجی رسانه ها قرار می گیرد که برخی از آنان بسیار قابل تامل است و نمی توان تنها به عنوان یک خبر از کنار آن عبور کرد .

 

تحریریه شمال نیوز با دقت نظر به برخی از اخبار منتشره ، دیدگاه خود را منتشر تا شاید با پاسخگویی مسئولان مربوطه ابهام موجود در افکار عمومی رفع گردد .



یک خبر :

 

فاز اول بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و مرکز لجستیک صبح پنجشنبه با حضور مسئولان و به صورت مجازی توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران ساخت پایانه‌هایی نظیر مرکز لجستیک کشور در جویبار را برای ارتقای قدرت ملی ایران در جهان مؤثر برشمرد و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی برای تبلیغ فرهنگ و ارتقای جایگاه ایران تأثیر زیادی دارد.

وی با عنوان اینکه وقتی نام ایران روی محصولی باشد، مردم به بهداشت، کیفیت و سلامت آن اعتماد می‌کنند خواستار توسعه طرح‌هایی نظیر پایانه صادراتی در مناطق مختلف کشور شد.

گفتنی است راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در جویبار در فضایی به وسعت ۳۱ هکتار برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد، سورتینگ، بسته‌بندی میوه، تولید جعبه کارتن، انجماد محصولات پروتئینی در این مرکز انجام می‌شود.

 

برای ساخت این مرکز بیش از هفت هزار میلیارد ریال هزینه صرف شده است.


یک نظر :

 

به باور ما موانع صادرات مرکبات، برنج و سایر اقلام کشاورزی تولیدی مازندران، در کمبود تأسیسات و زیرساخت‌ها نیست و به عنوان دلیل مدعا، به زیرساخت‌های عظیم موجود در بندر امیرآباد اشاره می‌کنیم که برابر برخی ارزیابی‌های فنی، از حدود پانزده درصد از این زیرساخت‌ها استفاده می‌شود و بقیه سرمایه‌گذاری عملاً به حال خود رها شده است.

 

گیرِ صادرات محصولات کشاورزی و باغی مازندران «نقص در قوانین کشوری»، «نگرش منفعت‌طلبانه برخی مدیران استانی و کشوری» و «بی‌انگیزگی بخش خصوصی اصیل به دلیل فقدان حمایت‌های معنی‌دار دولتی» است.

 

پیش‌بینی ما این است که این زیرساخت نیز رقم چندانی به صادرات مرکبات اضافه نخواهد کرد ضمن این‌که جویبار که نه بندری دارد، نه اسکله‌ای و نه ترمینالی، برای ایجاد چنین زیرساختی مناسب نبوده و همین موضوع، نگاه فنی تخصصی ایجاد آن را به چالش می‌کشد و می بایست در ابتدا زیرساخت های این منطقه مهم و استراتژیک آماده ، سپس به اجرای این طرح پرداخت .  

 

نکته مهم دیگر این است همه مواردی که در خبر آمد و در این محوطه ایجاد شد (سورتینگ، بسته‌بندی میوه، تولید جعبه کارتن، انجماد محصولات پروتئینی) در نقطه‌نقطه استان به‌وفور وجود دارد، پس این زیرساخت ابداً چیز جدیدی که حضور حتی ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور را طلب کند، ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.352 seconds.